Finantsaruannete koostamine ja analüüs Excelis 16ak/h

Õppekava kogumaht ak. tundides (45 min.)  16 ak/h, õppepäev on 8 ak/h.

Õppekavarühm: Juhtimine ja Haldus

HIND: 1600

TALLINNAS SUUR-SÕJAMÄE 10A, 

TARTUS SOOLA 6, 

RAKVERES LAI 7,

VÕIMALIK KA KOKKULEPPEL

Tallinnas algus kell 10.00

26, 27.04 või kokkuleppel

Tartus algus kell 11.00

28, 29.04 või kokkuleppel

Rakveres

04.2021 KOKKULEPPEL

KURSUS ON MÕELDUD ALGAJATELE

Sihtrühm: Täiskasvanutele, kes soovivad ettevõtlusega alustada või on täna väikeettevõtjad, kuid kel puudub kogemus raamatupidamisaruannete koostamise, analüüsimise ja tulemuste juhtimise osas. Lisandväärtus tekib kursusel osalejale aruannete genereerimisel Excelis, analüüs-diagrammide kaudu. Juhtimisotsuseid tehakse KMK-analüüsi, tulude-kulude ja ka omahinna arvestamise-analüüsimise põhjal.

Õppeaja kestus: toimub 2 päeva. 8-tunnine õppepäev 2 päeva nädalas.

Õppe eesmärk: Selgitada ettevõtlusega alustavatele inimestele/õppijatele, kuidas koostada bilanssi, kasumiaruannet ja rahakäibeplaani Excelis. Selgitada, kuidas neid arvnäitajaid süsteemselt analüüsida ja mida tulemuste tõlgendamise kaudu järgmisel perioodil paremini planeerida.

Õpiväljundid: Kursuse läbinud õpilane tunneb raamatupidamise terminoloogiat ja saab aru aruannete vormidest. Mõistab raamatupidamise arvestuse põhiprintsiipe ja aruandluse korraldust Excelis. Saab aru, et ettevõtte juhtimine baseerub majandustehingute täpsel ja õigeaegsel raamatupidamisarvestusel Excelis. Oskab tõlgendada ettevõtte finantsaruandeid ja nende põhjal koostatud analüüse ning prognoosida ettevõtte rahaseisundit. Kasutab finantsanalüüsi metoodikat ja teostab KMK-analüüsi.

Õppe sisu (peamised teemad ja alateemad);

1.auditoorse töö teemad nimetused ja mahud tundides

Raamatupidamise süsteem ja alusprintsiibid. Tulude ja Kulude kajastamine, seosed aruannete vahel. KMK-analüüs ja selle rakendamise eesmärk. Suhtarvude rakendamise vajalikkus tulevaste perioodide prognoosimisel.

2. praktilise töö lühikirjeldus  nimetused ja mahud tundides 

Algandmete sisestamine ja tulemuste põhjal aruannete koostamine Excelis. Analüüsi teostamine ja tulemuste põhjal graafikute genereerimine. KMK-analüüs ning kuluarvestus. Juhtimisotsused tulude ja kulude baasil. Finantsjuhtimise peamised suhtarvud aruannete tõlgendamisel, uue perioodi prognoosi koostamisel.

Õppemeetodid: loeng, situatsioonülesannete lahendamine, arutelu, praktiline töö

Õppematerjalide loend:  konspektid koos ülesannetega.

Õpingute lõpetamise tingimuseks on:
• Osavõtt 100% auditoorsetest tundidest;
• Praktiliste ülesannete lahendamine tunnis.
Hindamismeetodid ja –kriteeriumid:
Õpiväljundeid hinnatakse läbi praktiliste ülesannete lahendamise vastavalt individuaalselt seatud õpiväljunditele ja koolitaja poolt püstitatud hindamiskriteeriumitele.
Koolituse jooksul kasutatakse läbivalt kujundavat hindamist. Koolituse lõpus toimub kokkuvõttev hindamine kompleksülesande lahendamise teel, kus hinnatakse kõiki seatud õpiväljundeid. Kõik ülesanded peavad olema sooritatud ning saanud koolitajalt positiivse hinnangu. Hindamine on mitteeristav.

Koolitaja andmed:

Marju Teiva2019 Tallinna Ülikool Kutseõpetaja magister, kutsetunnistus kutseõpetaja tase VII. 

2006 Tallinna Majanduskool maksunduse rakenduskõrghariduse diplomrevident, raamatupidaja, personalitöötaja, õpetaja, koolitaja, ettevõtja. Töötanud Maksu- ja Tolliametis revidendina. Omab raamatupidaja IV taseme kutsetunnistust. Täiendanud oma teadmisi ERK koolitustel, Maksu- ja Tolliamet, raamatupidamisprogrammi Merit koolitus jt. Üle 20 aasta töökogemusi era- ning riigisektoris.

Õpiväljundi saavutamisel väljastatakse õppijale tunnistus. Õpiväljundi mittesaavutamisel väljastame tõendi kursusel osalemise kohta.

Tunnistus, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud.
• Tõend juhtudel, kui õpiväljundid jäid omandamata kuid õppija võttis osa õppetööst või kui õppija osales õppetööl osaliselt. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule.

Õppetööks kasutatakse õppeklasse. Õppeklassid on varustatud õppetööks
vajalike nüüdisaegsete tehniliste vahenditega (TV, videoaparatuur, arvutid, diaprojektor, teisaldatav pabertahvel, statsionaarne tahvel koos kirjutusvahenditega). Õppeklassid vastavad tervisekaitse nõuetele.